Thailand fortsætter med at fremme turistinitiativer rettet mod indiske rejsende på SATTE 2025, en førende rejse- og turistbegivenhed i Indien. Specifikt skubber landet til sine forskellige tilbud for at nå sit mål om at tiltrække 40 millioner internationale besøgende i 2025. Gennem skræddersyede produkter, tjenester og strategiske samarbejder positionerer Thailand sig yderligere som en foretrukken destination for indiske rejsende.
Strategisk tilstedeværelse på SATTE 2025
SATTE 2025 afholdes fra 19. til 21. februar i Yashobhoomi, New Delhi, og er en vigtig platform for netværk inden for global turisme. Thailands deltagelse i år er den 16. i rækken, hvilket illustrerer landets engagement i det indiske marked. Landets 300 kvadratmeter store pavillon er en af de største ved arrangementet og byder på kulturelle udstillinger, rum til forretningsnetværk og rejserådgivning.
Thailand har lanceret to store kampagner rettet mod forskellige rejsesegmenter. Den første, “Living it Up in Thailand”, fokuserer på unge indiske millennials. Den fremhæver især kulturelle oplevelser, eventyrlige aktiviteter og Thailands berømte natteliv. Tilsvarende har Tourism Authority of Thailand (TAT) indgået et samarbejde med rejsehjemmesiderne Clear Trip og Akbar Holidays for at nå ud til et større marked.
Den anden, “Celebrations with Care and Inner Shine”, har til formål at tiltrække indiske bryllups- og jubilæumsrejsende. Denne kampagne promoverer især Thailand som en førende destination for luksuriøse fester som bryllupper. Dette er de primære tilbud fra Thailand på SATTE 2025.
Vækst i indiske ankomster
Thailand har oplevet en kraftig stigning i antallet af indiske besøgende takket være strategiske initiativer som visumfrihed og bedre flyforbindelser. I 2024 rejste over 2,1 millioner indere til Thailand, hvilket er en stigning på 30,74 procent i forhold til 2023. Desuden understreger denne vækst Thailands popularitet blandt indiske turister.
Thailands turistmyndighed har sat sig et ambitiøst mål om 2,3 millioner indiske ankomster i 2025. For at nå dette mål fokuserer landet på familier, luksusrejsende, golfspillere og wellness-turister. Med sådanne igangværende markedsføringskampagner forventer Thailand at bevare sin appel blandt indiske rejsende. Deltagelsen i SATTE 2025 er en af måderne, hvorpå landet vil gøre sit mål til virkelighed.
Effekten af SATTE 2025-samarbejdet
Thailand kan tilskrive sin succes ved SATTE 2025 ikke bare kampagner, men også stærke partnerskaber. Arrangementet fremmer B2B-samarbejde mellem thailandske og indiske turistvirksomheder. Desuden forventes disse partnerskaber at skabe langsigtet vækst i indiske rejser til Thailand.
Et vigtigt højdepunkt er “Atithi”-initiativet, et specialiseret køber-sælger-møde arrangeret af Services Export Promotion Council (SEPC). Denne begivenhed samler over 250 internationale købere, herunder indiske rejsearrangører, for at udforske forretningsmuligheder i Thailand. Sådanne initiativer spiller en afgørende rolle for at udvide Thailands rækkevidde på det indiske marked.
Vækst i turismen mellem ASEAN og Indien
Thailands indsats, såsom deltagelse i SATTE 2025 for at tiltrække indiske turister, er i tråd med det bredere ASEAN-Indien-turismesamarbejde. For nylig deltog landet i ASEAN-Indiens turistministermøde og foreslog initiativer som “ASEAN-Indien Forum 2025”. Disse bestræbelser har til formål at øge tovejsturismen mellem Indien og Sydøstasien.
Indiens marked for udgående turisme vokser hurtigt. Fremskrivninger har især placeret det blandt de fem største på verdensplan i 2027. Desuden fortsætter Thailand med at positionere sig som en foretrukken destination for indiske rejsende med skræddersyede oplevelser og sømløse rejsemuligheder.
Foto: Thailands turistmyndighed